رفتن به محتوای اصلی
x

برپایی کارناوال به مناسبت هفته ملی دیابت و همزمان با آغاز پویش ملی دیابت وفشارخون

برپایی کارناوال به مناسبت هفته ملی دیابت و همزمان با آغاز پویش ملی دیابت وفشارخون
در هفته ی گذشته و به مناسبت هفته ملی دیابت و همزمان با آغاز پویش ملی دیابت فشارخون، مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با حضور ریاست و معاونین مرکز و به همت واحد مبارزه با بیماریها وروابط عمومی وبا همکاری واحدهای پشتیبانی ،با هدف اطلاع رسانی عوامل خطر دیابت اقدام به برگزاری کارناوال و اطلاع رسانی عمومی طرح پویش سلامت نمود و در روزسه شنبه 30/8/1402همزمان با هوای سالم  پیاده روی و کارناوال خودرویی با شعار "دیابت: شناخت خطرات، اقدام موثر" با حضور کارشناسان ستادی مرکز بهداشت شماره یک برگزار گردید.
 در طول مسیرکارناوال از ستاد اصفهان یک به سمت پل خواجو، با پخش پیام های دیابت از خودروها با مضمون راههای پیشگیری و کنترل دیابت همشهریان را نسبت به این بیماری حساس و آگاه نمودند.
در ادامه با توقف در رهگذر پل خواجو، با پرپایی میز خدمت توسط کارشناسان مبارزه با بیماری ها و تغذیه علاوه بر آموزش، BMI و فشارخون مراجعین کنترل شد.و موارد لازم ارجاع داده شد.
در کنار میز خدمت، ضمن پخش پیام های دیابت با برپایی نمایشگاه عوارض دیابت، پیشگیری و کنترل آن آموزش داده شد.  
دکتر وحدتی در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما، با معرفی پویش ملی دیابت فشارخون بر اهمیت شناسایی به موقع بیماران و دریافت مراقبت با کیفیت جهت کنترل دیابت و پیشگیری از عوارض ناتوان کننده آن تاکید نموده و از کلیه همشهریان بالای 18 سال دعوت گردید ،جهت غربالگری  به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه نمایند.
این کاناوال در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هم با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی در مسیرهای مختلف مناطق تحت پوشش به صورت سیار و در محل های تعیین شده مستقر گردید و درضمن این برنامه در هفته آینده نیز به صورت متمرکز استمرار خواهد داشت .                                                                                                                                                        ✾ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
  روابط عمومی مرکز بهداشت شماره یک اصفهان✍️

➡️https://eitaa.com/beh1isfahan
➡️https://hlth1.mui.ac.ir/
✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ